Iskandar Malaysia-3kali ganda besar dari singapurapura

aduhai,typo aku menjadi2...dari singapura->singapurapura...xpe la 2...typo itu art...hehhehe...nasib bek xjadi "singapork" kalau tak mengamuk warga meow2x itu...keh2x
sejuta sory kepada warga singapore..typo nie...bak kata melayu lapuk manusia xperfect...dan bukti nya aku sering typo...heh!!!!


Iskandar Malaysia-pernah dengar tak??ini dia pic Iskandar Malaysia







yelah memang besar dari singapore....lebih separuh dari johore 2..ini dia kononnya metropolitan terbaru,sebab ape kat atas 2 ada kononnya??yelah..dah banyak kali aku dengar nak buat metropolitan Iskandar Malaysia nie ,jadinya tidak..tapi duit masih berjalan masuk untuk prjoek nie...lama dah...


barape luas Iskandar Malaysia ini???Kawasannya seluas 2,217 kilometer persegi yang diliputi kebanyakannya oleh estet getah dan kelapa sawit di selatan Johor itu kini ditukar menjadi sekolah antarabangsa, hospital, hotel, taman tema, kediaman mewah dan kawasan kewangan. Satu daripada kepingan pembangunan itu adalah taman tema "Lego"land.


eh,mesti ada xtahu apa itu metropolitan dan legoland nie,kalau tahu pun mesti lupa kan???


metropolitan ini tempat tumpuan ekonomi seperti downtown businesses, factories, research parks,macam KL la gamaknya...kepadatan penduduk lebih dari sejuta selalunya...

lego plak maksudnya permainan budak2 ok..dulu2 aku pun pernah main lego nie....so legoland nie theme park yg diusahakan lego...so maksudnya Iskandar Malaysia nk buat theme park legoland la...bagus nie......mengkayakan syarikat luar malaysia di samping bantu menambah peluang pekerajaan di malaysia..

legoland ini dijadualkan dibuka tahun depan, taman tema itu menawarkan 40 persembahan dan permainan interaktif, bersama-sama 15,000 model bangunan terkenal terdiri daripada lego gergasi. Ia adalah yang pertama daripada tiga taman tema yang dibangunkan di Iskandar Malaysia.

ok 3 legoland nk buka 2..kaya la syarikat luar malaysia lepas nie...



Iskandar Malaysia adalah sebahagian daripada Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang disasarkan untuk mengubah Malaysia menjadi negara maju sepenuhnya menjelang 2020 dengan menaikkan pendapatan perkapita kepada AS$15,000 daripada AS$6,900 pada 2009.


eh xpela..boring la aku tulis benda alah nie..bye2

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Berliku Dot Com | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO