Semasa - Cukai diseberang Nampak,Kemudahan diseberang wat dono

Cukai diseberang Nampak,Kemudahan diseberang wat dono,gaji pokok disana wat bodoh je...

nampak gayanya kerajaan semakin kurang kemahiran dalam membantu rakyat,semakin banyak keputusan yang merugikan rakyat sejak PM baru nie ambik alih.

terbaru dia men"agung"kan cukai diseberang...dulu kerajaan pernah men"agungkan" cukai dan subsini-less disweden,namun dipatahkah hujah itu oleh seorang kononnya peliwat dengan hujah "gaji pokok sweden 10 kali ganda dari malaysia"

Nasihat topijerami kepada kerajaan berhenti membuat keputusan yang merugikan rakyat,lepas 2 untuk mempertahankan diri sendiri dengan menjaja nama buruk pihak lawan,rakyat semakin bijak,sepatutnya kerajaan membuat keputusan yang menguntungkan rakyat dan tidak merugikan kerajaan,jangan taksub dengan cukai,sekian.

COPENHAGEN 2 Okt. - Denmark semalam menjadi negara pertama di dunia mengenakan cukai ke atas barangan yang mengandungi lemak.

Tindakan tersebut menyebabkan ramai pengguna bertindak menyimpan barang-barang seperti mentega, pizza, daging dan susu bagi mengelakkan kesan-kesan sampingan.

Menurut Soeren Joergensen dari Arla Distribution berkata, beberapa tan mentega dan marjerin telah disimpan bagi membolehkan mereka membekalkan ke kedai-kedai.

Cukai baru yang dikenakan oleh Denmark merupakan satu langkah bagi mengehadkan penduduk dalam pengambilan makanan berlemak. – AFP
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Berliku Dot Com | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO