Apa itu SOPA??

Apa itu SOPA


Ramai yang tertanya-tanya mengenai benda nie,ia ialah singkatan bagi Stop Online Piracy Act, di mana ia menyekar akses kepada website yang mempunyai kandungan download percuma terbaru pada tarikh 19/01/2012 ia telah menyekat megaupload.com siapa yg tidak kenal megaupload.com,sebuah website download free terkenal didunia namun ia telah ditamatkan penkhidmatan nya kerana SOPA.

Apa itu SOPA, dan sape yang bertanggunjawab padanya,ia ialah telah diwujudkan oleh amerika syarikat negara yang terkenal dengan sikap ingin menguasai sesuatu,wujud satu tanya tanya kepada Apa itu SOPA, kerana selalunya amerika syarikat hanya berminat menguasai sumber-sumber yang mendapat wang daripada nya, ini ialah salah satu langkah mengawal media alternatif kerana sebelum timbulnya internet ini, hampir semua media dikuasai nya.

langkah memperkenalkan Apa itu SOPA juga dikatakan cara amerika mengawal orang-orang islam di mana agen-agen mereka di timur barat yakni negara orang islam satu persatu jatuh berkecai hasil dari revolusi di internet.

Apa itu SOPA? sopa diperkenalkan oleh lamar smith di mana ia merupakan congressman di amerika syarikat.jika anda ingin mengenalnya lebih lanjut mengenai Apa itu SOPA?,  sila la melawat ke laman facebook nya di page facebook lamar smith, dan ini sudah pasti menutup ruang pandapatan sampingan buat yang mencari pendapatan sampingan secara online.

cuba bayangkan wang gaji tidak mencukupi dan anda ingin mencari alternatif lain selain pendapatan tetap anda.ini sungguh memilukan,saya nak mengajak rakan-rakan agar menhancurkan sopa kerana ia akan membuatkan anda sukar bebas dalam bersosial didalam internet. Apa itu SOPA? ia akan menhancurkan peluang pendapatan anda

Apa itu SOPA?? bagi TJ ia adalah dakyah baru amerika untuk mengawal dunia,malah TJ terdengar khabar berita bahawa SOPA akan menyekat youtube tidak lama lagi,harap anda join mana-mana event di website yang ingin menyekat kebebasan anda dalam berintenet

sebagai baca tambahan sila baca link di bawah
Apa itu SOPA
Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

paan blogger said...

Link untuk komen kecik sgt , puas aku cari.jumpa jugak :)

Hahahaha. Memang menyusahkan SOPA nie.

Tapi , SOPA hanya berkuasa di Amerika jer kan ?

Boleh la Malaysia plak yang Conquer. Kita plak yang buat web - web untuk download nie. hehe :) Peluang nie. :)


25 January 2012 at 19:11
 
© Berliku Dot Com | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO