Muhamad Nazmi Faiz Mansor, Fenomena Bola Sepak Terbaru Tanah Air

Muhamad Nazmi Faiz Mansor


Muhamad Nazmi Faiz Mansor, itu nama player berumur 17 tahun yang berjaya menonjol di Sukan sea 2011 di Indonesia.

Apa yang topijerami dapat katakan ialah Malaysia akhirnya berjaya menjumpai pemain CM yang mantap.

Apa yang dapat topijerami lihat dari persembahan skuad Malaysia, bahagian "CM" Malaysia mampus jika bertemu pasukan luar dari Asean.

CM gagal control bola dengan mantap, memudahkan kerja lawan dari luar Asean, mengawal bahagian tengah dengan mudah, dan bahagian serangan Malaysia akan lumpuh.

Malah ada rakyat Malaysia menyalahkan jurulatih kerana jika menyerang pihak lawan hanya tertumpu pada bahagian sayap, dan ini memudahkan lawan mematikan serangan Malaysia di bahagian tepi yang sempit, dan menyebabkan serangan Malaysia tidak Pelbagai, namun sebenarnya ini disebabkan memang jurulatih kita tiada pilihan.

Apa yang Topijerami lihat dari permainan si Muhamad Nazmi Faiz Mansor nie, dia dapat mengawal bola dikaki dengan tenang.

Topijerami yakin dengan Muhamad Nazmi Faiz Mansor nie, Insyallah Jurulatih malaysia akan lebih mudah mengatur serangan di pelbagai bahagian, jika Muhamad Nazmi Faiz Mansor diberi peluang dan pandai mengambil peluang seperti apa dikatakan oleh seorang Forumer HMC,lalang.
1. Cuba bagi dia 5 tahun main kat luar
2. jangan promo lebih2 nanti dia pressure atau perasan star (contoh Freddy Adu former "wonderkid" USA   16 tahun dah main senior team, tapi akhirnya..)
3. sombody especially family and coach kene jadi mentor dia build up sikap pro didalam dan luar padang.
4. build up upper body dan physical strength (stocky xpe tapi tahan lasak dan laju macam safee sali)
5. rajin upgrade skill tgk rancangan tiger futbal starz semalam, peter schemeichel kata paul scholes mempunyai passing luar kaki yg tepat sebab selalu praktis sendiri lepas latihan

akhir kata dari Topijerami, kalau kita berjaya hasilkan pemaian CM yang mempunyai ball control yang baik seperti Muhamad Nazmi Faiz Mansor, peringkat Asia bukan masalah lagi, kerana apa topijerami dapat tengok Malaysia gagal menyerlah diperingkat Asia kerana kekurangan pada bahagian Tengah terutama CM,Insyallah.

Biodata Muhamad Nazmi Faiz Mansor
Umur :17.
Nama : Muhamad Nazmi Faiz bin Mansor
Kerakyatan : Malaysia
Tarikh lahir : 16 August 1994Tarikh Mati : Hanya Allah Yang Mengetahui
Posisi : Midfielder 
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Berliku Dot Com | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO