Sejarah Patung Berhala

Patung Tuhan Zeus para roman



Sejarah Patung Berhala nie penulis buat istimewa buat pembaca setia disini, seperti kita sedia maklum hampir semua agama di dunia ini menyembah patung berhala kecuali agama Islam agama tuhan sebenar.

Kenapa orang menyembah berhala? mereka menyembah berhala kerana mereka anggap bahawa berhala itu tuhan mereka.

Kalau kita lihat  Sejarah Patung Berhala ini dijadikan dalam bentuk manusia kebanyakan nya. kenapa?itulah yang penulis ingin huraikan disini.Jika kita lihat dari sudut sejarah, berhala sudah wujud beribu-ribu tahun dahulu lagi dan masih dikekalkan sehingga ke hari ini.

Dari apa penulis baca melalui beberapa buku sejarah berhala sebenar bermula apabila seorang hamba Allah mencipta patung batu yang menyerupai wajahnya untuk dia merendah diri.dia bersolat kepada Allah dengan cara tersebut, apabila hamba Allah tersebut memandang patung tersebut ia merendah diri dengan berkata dalam hati "ya Allah engkau la memiliki seluruh alam ini, aku ini hanya umpama sebutir batu, tidak bernyawa, tidak bergerak tanpa izin mu ya Allah, malah batu juga bukan milik aku, aku sungguh papa kedana, aku lansung tiada apa-apa , ya Allah terima kasih kerana menghidupkan aku".

Dikatakan begitu la cara hamba Allah tersebut bersolat kepada Allah beribu-ribu tahun dahulu. namun setelah kematian nya sudah timbul salah faham di mana ada orang terdekat dengan nya anggap bahawa hamba Allah tersebut sembah diri nya sendiri. dan menganggap bahawa hamba Allah tersebut ialah tuhan maka timbul lah kesesatan menyembah berhala dari zaman berzaman.

Di zaman kini manusia yang jahil membuat patung pelbagai rupa sedangkan mereka tidak sedar bahawa patung tersebut ciptaan mereka sendiri, sungguh bodoh sebenarnya mereka yang menyembah sesuatu yang di bina mereka sendiri.

Diharap artikel Sejarah Patung Berhala  ini dapat menjadi tauladan kepada kita, Berhala hanya sekadar batu!!!.yang penting kita sedar diri kita sendiri di atas muka bumi ini tiada sezarah pun milik kita, semuanya milik Allah taala, berapa hinanya diri kita ini, jadi wajiblah kita patuh semua arahan Allah termasuk hukum-hukum nya, dimana penulis dapat melihat muslim sekarang hanya tau beribadah namun hampir semua hukum Allah tidak di amalkan dalam pentadbiran negara,jangan lah bagi alasan bodoh negara kita kononnya berbilang kaum dan macam-macam lagi sedarlah kita sangat hina hanya disisi Allah kita akan mulia jadi tunaikan segala apa diarahkan Allah Taala.

Wallahualam
Ranking: 5

{ 8 comments... read them below or add one }

Yastro said...

Tak tau pulak aku ttg sejarah batu berhala tu bermula dr kisah yg ko cerita tu...thx bro, tambah pengetahuan aku satu lagi disini


10 February 2012 at 00:29
Muaz Faris said...

camne?? post kali ni dah diindex ke belum?


10 February 2012 at 21:41
yastro said...

Cuti lama bro...hehehe


11 February 2012 at 17:00
puanbee said...

oh baru tau sejarah ni , yg akk tau pasal zaman firaun sembah berhala ..


12 February 2012 at 19:27
Freaky said...

aku x pernah tahu pasal sejarah patung berhala ni. skang baru tahu serba sedikit.. menarik :D


13 February 2012 at 10:54
TopiJerami90 said...

biasala.. agama lain sebenarnya nk dapatkan keredhaan Allah taala..
tapi ada yg sesatkan
:)


13 February 2012 at 12:33
Jomtonton said...

Owh begitu. terima kasih untuk info ini..


13 February 2012 at 21:41
 
© Berliku Dot Com | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO